dissabte, 16 d’octubre del 2010

Viatge a l' Antàrtida. 2




Aquest és el vaixell que serà la meva casa i el meu centre d'operacions les pròximes dues setmanes. Es tracta d'un antic vaixell oceanogràfic rus de 66 metres d'eslora per 12m. de mànega, adaptat per navegar a zones àrtiques i preparat per la pràctica del submarinisme.
Cambrot ordenat.
 No ser una embarcació de  grans dimensions te les seves avantatges tècniques i socials. La primera avantatge és que aviat  vaig tenir descoberts tots els racons i raconets  on faria vida i la segona, és que  tant la tripulació com els viatgers ens vem poder relacionar i conèixer amb relatiu poc temps.  En total sumàrem un conjunt de 63 persones , 18 d'elles tripulans  (la majoria russos) i la resta tots erem de diferents nacionalitats,  aficionats a la immersió, a la fotografia, l' aventura  i al turisme natural.  Vaja!, que el "Grigory Mikheev" (nom del vaixell) era igual que la Torre de Babel però en una zona amb molt més fred.
Després de les presentacions, acomodacions i canvis d'impressions, el Grigory  va posar rumb a Livingston Island. Aquesta seria la  primera parada,  naturalment després de creuar el pas de Drake, un autèntic malson per tothom i culpable que les converses entre els nous companys quedessin aturades durant els tres dies de travessa, quedant així els passadissos i la zona d'esbarjo  en la més autèntica soledat .
 En la fotografia podem veure la meva cabina,  compartida,  i la meva taula de treball, no era una suite però sí  molt acollidora.